Gemeente past dienstverlening aan
AlgemeenDe gemeente Lisse heeft in verband met de coronacrisis de dienstverlening aangepast. Inwoners moeten zoveel mogelijk telefonisch of digitaal doen. Als je zaken moet regelen die volgens jou niet kunnen wachten of niet mogen wachten, maak dan telefonisch een afspraak. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zaken zoals een aangifte, geboorte of overlijden. Ook voor het afhalen van documenten moet je een afspraak maken.
Diverse zaken kun je eenvoudig direct digitaal regelen. Zoals een melding openbare ruimte via fixi.nl of het doorgeven van je verhuizing. Kijk voor alle zaken die je direct digitaal kunt regelen op de website lisse.nl.
Samenvatting aangepaste dienstverlening
Gemeentehuis dagelijks alleen op afspraak geopend voor urgente zaken:
maandag - vrijdag van 8.30 – 12.30 uur
Telefonisch bereikbaar (14 0252) en beantwoording berichten sociale media:
maandag - donderdag van 8.30 – 17.00 uur
vrijdag van 8.30 – 12.30 uur
Lokaal Loket alleen op afspraak geopend voor urgente zaken:
maandag – vrijdag van 8.30 – 12.30 uur voor hulp en ondersteuning, werk en inkomen en Wmo
Stichting Binnenvest:
Huib den Haas: 06-57553655/ H.DenHaas@debinnenvest.nl
Inloopspreekuur voor zelfstandigen bij de ISD Bollenstreek:
Deze gaat alleen op afspraak door. Op de website van de ISD Bollenstreek staat meer informatie over de aangepaste dienstverlening.
Milieustraten en afvalinzameling:
De milieustraten blijven geopend. Afvalinzameling gaat gewoon door.
Mogelijk langere wachttijden
Zoals het RIVM voorschrijft, blijven ook de medewerkers van de gemeente uit voorzorg thuis als zij lichte gezondheidsklachten hebben. Hierdoor zijn minder mensen op het gemeentehuis beschikbaar. Dat betekent dat de wachttijden langer kunnen zijn dan je gewend bent. De gemeente vraagt hiervoor begrip.