De Keukenhof Express.
De Keukenhof Express. Foto: pr

Arriva brengt met Keukenhof Express 265.000 reizigers naar Keukenhof

Algemeen

Arriva heeft tijdens het Keukenhofseizoen ruim 265.000 reizigers vervoerd. Dit is een stijging van 20% ten opzichte van 2022. Dit jaar maakte 1 op de 5 bezoekers aan Keukenhof gebruik van het openbaar vervoer om het bloemenpark te bezoeken. De grootste groep reizigers kwam uit Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten.

De afgelopen weken heeft een hecht team van maar liefst 90 chauffeurs, 9 haltecoördinatoren en 35 haltemedewerkers hun uiterste best gedaan om reizigers richting Keukenhof te brengen en weer terug.

Combiticket: online ticketverkoop zorgt voor gewenste spreiding van reizigers
Voor het eerst konden Keukenhofbezoekers met één combiticket toegang krijgen tot Keukenhof inclusief het openbaar vervoer. GVB, Arriva en Keukenhof hebben hiervoor een systeem ontwikkeld. Reizigers kregen met één ticket toegang tot het bloemenpark én konden daarmee gebruik maken van de bus, tram, metro of trein. Reizigers konden vanaf Leiden Centraal, RAI Amsterdam, Schiphol Airport en Station Haarlem opstappen. Met het online ticketsysteem konden bezoekers een tijdslot boeken waardoor de bezoekersstromen goed verspreid werden. Het combiticket van ov en Keukenhof is door 70% van de reizigers gebruikt.

Succesvolle samenwerking
Arriva verzorgt sinds 2013 het openbaar vervoer naar Keukenhof met de Keukenhof Express, en heeft de afgelopen jaren geslaagde samenwerkingen opgebouwd met de Keukenhoforganisatie, alsook met partners als Schiphol Group, Connexxion, NS, GVB en RAI. Op deze manier is het park verzekerd van een duurzamere en vlotte bereikbaarheid. Net zoals voorgaande jaren werden ook dit jaar opnieuw de karakteristieke ‘tulpenbussen’ door Arriva ingezet.  

Uit de krant