Afbeelding
Foto: pr

Vraag het gewoon aan de welzijnsadviseur

Zorg & Welzijn

WelzijnsKompas biedt ook nu tijdens de coronatijd hulp en welzijnsadvies bij allerlei vragen op het gebied van welzijn, wonen en zorg. Het is mogelijk dat de klant op kantoor komt. Wanneer dit niet kan, komen de adviseurs nog steeds bij de klanten thuis.

Zo kwam bij WelzijnsKompas de vraag binnen van een echtpaar waarbij de vrouw geen Nederlands spreekt. Door haar taalbeperking en de coronatijd, voelde deze mevrouw zich best eenzaam. Zij heeft weinig contact met mensen in de omgeving omdat ze de Nederlandse taal nauwelijks beheerst. Ze heeft twee schoolgaande kinderen, maar ook daar weinig contacten met andere ouders.

Taalcoaches
Na een gesprek waarbij haar man hielp met vertalen, heeft mevrouw aangegeven naar de taalcoaches van de bibliotheek te gaan. Ook wilde zij zich graag aansluiten bij de internationale vrouwengroep in Plein28. Bij deze laatste groep heeft zij aansluiting gevonden, omdat daar meer vrouwen zijn die het Nederlands niet goed machtig zijn en haar gevoel van alleen zijn herkennen. Ook heeft zij besloten om op de school van haar kinderen vrijwilligerswerk te gaan doen. Zij helpt nu bij het knutselen in de klas en komt zo in aanraking met andere ouders die meehelpen. Het is ook een goede stimulans voor haar Nederlands. Kortom: de welzijnsadviseur denkt mee en helpt de weg te wijzen waar nodig. Iedereen maakt natuurlijk zelf de keuze wat het beste bij hem of haar past. Wij denken mee, adviseren, coachen en ondersteunen bij het doen van aanvragen.
Wie een gesprek met een welzijnsadviseur wil, kan telefonisch contact opnemen: bel op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur naar 0252-757100. Of mail voor Lisse naar Inoek Post: i.post@welzijnskompas.nl, voor Hillegom mail naar Bertine Westerhoven: b.westerhoven@welzijnskompas.nl of naar Carmen van Wort: c.vanwort@welzijnskompas.nl.

Uit de krant