Klanten van ABN AMRO kunnen via beeldbankieren advies inwinnen van een bankmedewerker. Dit gebeurt al steeds meer, reden voor de bank om het kantoor in Lisse te sluiten.
Klanten van ABN AMRO kunnen via beeldbankieren advies inwinnen van een bankmedewerker. Dit gebeurt al steeds meer, reden voor de bank om het kantoor in Lisse te sluiten. Foto: Pexels.com

Kantoor ABN AMRO in Blokhuis gaat dicht

Financieel

Het ABN AMRO-kantoor in Lisse, Blokhuis 48, sluit per 11 maart 2022. Steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten, ook voor bankieren. Klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken primair via de ABN AMRO-app en Internet Bankieren. Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af. ABN AMRO sluit het kantoor in Lisse en gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening. De bank biedt klanten die dat willen hulp en ondersteuning bij online bankieren.

Persoonlijk bankieren in een digitale omgeving
Digitalisering zit in een stroomversnelling. Klanten van ABN AMRO kunnen en willen steeds meer zelf regelen, waar en wanneer het hen uitkomt. Via het scherm van een laptop, tablet of smartphone is de bank altijd dichtbij en kunnen klanten veel tijd besparen. Daarom beweegt ABN AMRO met haar klanten mee en is persoonlijk bankieren via de digitale kanalen een speerpunt. De komende jaren investeert de bank in de verdere ontwikkeling van de digitale dienstverlening.

Hulp en begeleiding bij online bankieren
Online bankieren is voor klanten van ABN AMRO steeds gemakkelijker en laagdrempeliger. Wel zijn er nog klanten die behoefte hebben aan ondersteuning. Om online bankieren ook voor hen toegankelijk te maken en de afstand tot de bank kleiner te maken, biedt ABN AMRO hulp en begeleiding in de vorm van:
• hulpvideo’s met stap-voor-stapinstructies;
• gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’ – online of op het kantoor in Lisse (aanmelden kan hier);
• een dagelijks inloopuur van 10.00 - 11.30 uur op het kantoor in Lisse tot 11 maart 2022.

Financiële zorgcoaches
De financiële zorgcoaches van ABN AMRO zijn de spil van de dienstverlening aan klanten die minder digitaalvaardig zijn of extra ondersteuning nodig hebben. De financiële zorgcoach helpt klanten in de eigen omgeving of (eventueel) op locatie. Bijvoorbeeld bij het leren omgaan met Internet Bankieren en de ABN AMRO-app, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven bankieren. Klanten die daar behoefte aan hebben, kunnen ondersteuning krijgen bij het nemen van financiële beslissingen of het praktisch organiseren van bankzaken. De financiële zorgcoach in Lisse en omgeving is te bereiken via het algemene telefoonnummer van ABN AMRO (0900 - 0024 – gebruikelijke belkosten).

Persoonlijk advies via Beeldbankieren
Met Beeldbankieren kunnen klanten via een online videoverbinding face-to-face in gesprek met een adviseur van ABN AMRO. Zo kan een klant het adviesgesprek plannen waar en wanneer het hem of haar uitkomt. De bank ervaart dat klanten van alle leeftijden het prettig vinden om op deze manier een adviesgesprek te voeren. Klanten kunnen op de website van ABN AMRO een afspraak voor een gesprek via Beeldbankieren maken.

Telefonisch contact
Klanten die vragen hebben over hun bankzaken en er op de website van ABN AMRO niet uitkomen, kunnen telefonisch contact opnemen via 0900 - 0024 (gebruikelijke belkosten). Medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur. Op zon- en feestdagen is dit informatienummer gesloten.

Geld opnemen en storten bij Geldmaat
ABN AMRO klanten kunnen geld opnemen, geld storten en sealbags storten bij de geldautomaten van Geldmaat. Op de website van Geldmaat vinden klanten de dichtstbijzijnde automaten.

Uit de krant