John van der Tol komt het team centrummanagement versterken.
John van der Tol komt het team centrummanagement versterken. Foto: Sven van der Vlugt

Team centrummanagement van Stichting Lisse Marketing uitgebreid

Toerisme

LISSE • Stichting Lisse Marketing (SLM) is in 2011 opgericht met als doel Lisse te promoten bij inwoners, bezoekers en bedrijven. De promotie van Lisse wordt gedaan via twee merken: VVV Kleurrijk Lisse en Dorpshart Lisse (door team centrummanagement). VVV Kleurrijk Lisse richt zich op de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse toeristische markt en laat de veelzijdigheid van Lisse zien op toeristisch gebied. Dorpshart Lisse/team centrummanagement is gericht op de regionale markt en houdt zich voornamelijk bezig met het centrale winkelgebied.

Lisse is een aantrekkelijk winkelgebied door een combinatie van zelfstandige winkeliers, filiaalbedrijven en aantrekkelijke, gezellige activiteiten. Zowel Stichting Lisse Marketing als de Ondernemersvereniging Dorpshart Lisse (onderdeel van Alverha) zijn van mening dat Lisse een aantrekkelijk winkelgebied kan blijven als winkeliers en andere stakeholders meer met elkaar gaan samenwerken. Daarom heeft SLM uitbreiding voor het team gezocht en gevonden. Vanaf 1 september 2018 wordt het team centrummanagement uitgebreid. Aan het huidige team, bestaande uit Eva Rusman en Hella Radic-Hoogzand, wordt per 1 september John van der Tol toegevoegd (10 uur per week).

John van der Tol (31-01-1967) woont sinds eind 2009 in de Bollenstreek (Voorhout). Hij is ondernemer (sinds 1-10-2010), eerst als uitgever van zakenmagazine Bollenstreek IntoBusiness (tot 30-04-2016) en per 1-5-2016 eigenaar van Zaken voor Zaken. Daarnaast is hij citymanager in Teylingen en betrokken bij Museum de Zwarte Tulp (Gildemeester Bollenstreek), vriend van het Bloemencorso Bollenstreek, programmamaker bij BoBizzNizz (Bollenstreek Omroep), organisator van diverse netwerkevenementen en lid van Rotary Sassenheim en de ondernemersverenigingen in Lisse (BCL), Teylingen (TOV), Katwijk (KOV) en Hillegom (IRH).

Hoe ziet het team van Stichting Lisse Marketing na 1 september eruit?
Brigitte Zoet: VVV Kleurrijk Lisse met o.a. de online kanalen, ontwikkeling van Fiets- en Wandelroutes en samenwerkingen met VVV's in de regio.
Eva Rusman: de marketing van het centrum, waaronder de evenementen, branding & positionering van het centrum, producten, acties en campagnes (o.a. Lekker Lisse).
Hella Radic-Hoogzand: communicatie en beeldvorming en ondersteunt daarnaast Brigitte Zoet met de website en ontwikkeling van Fiets- en wandelroutes van VVV Kleurrijk Lisse.
John van der Tol zal zich gaan richten op de onderlinge samenwerkingen tussen ondernemers en de vitalisering (toekomstbestendig maken) van het centrum.

Het team van Stichting Lisse Marketing, hier nog zonder John. Vlnr: Brigitte Zoet, Hella Radic-Hoogzand en Eva Rusman.

Uit de krant