Gemeente en Stichting Lisse Marketing ondertekenen convenant | Lissernieuws
Logo lissernieuws.nl
Van der Zwet (links) en Van der Borg hebben de doelstellingen voor een jaar vastgesteld in een convenant.
Van der Zwet (links) en Van der Borg hebben de doelstellingen voor een jaar vastgesteld in een convenant. (Foto: A. in 't Veld)

Gemeente en Stichting Lisse Marketing ondertekenen convenant

  Politiek

Na de diepgaande discussie in de gemeenteraad over de bezuinigingen op het budget voor de Stichting Lisse Marketing (SLM) is vorige week dinsdag in het gemeentehuis door wethouder Kees van der Zwet en Michiel van der Borg van de SLM een convenant ondertekend waarin de diverse doelstellingen zijn vastgelegd.

Door Arie in 't Veld

Van der Zwet legde uit dat de gemeente geld op tafel wil leggen voor het uitvoeren van diverse activiteiten door de SLM, waar de gemeente belang bij heeft. "Denk aan een evenementenkalender, de VVV en het gastheerschap om uit te stralen dat Lisse een goed dorp is om te vertoeven. Na een contract van twee jaar is dit convenant een aanloop naar een nieuw contract dat dan vooralsnog jaarlijks wordt aangegaan om de gang van zaken door te nemen. Er wordt nog bekeken hoe lang de periode daarna zal zijn."

Van der Borg zei dat de SLM aanvankelijk 102 duizend euro van de gemeente kreeg voor het uitvoeren van diverse taken. "Dit is echter teruggebracht tot 70.000 euro, onder meer voor dorpspromotie. De winkeliers zullen ook het nodige moeten bijdragen aan diverse activiteiten. We moeten uitstralen dat we een goed en leefbaar dorpshart hebben." Van der Borg zei dat er mogelijkheden zijn om het budget te versterken na het voorstel vanuit de gemeenteraad om het beter functioneren van de weekmarkt te gaan organiseren. Volgens Van der Zwet klinkt dit redelijk eenvoudig, maar is het dat niet. "Er moet worden uitgezocht welke marktkooplieden er voor in zijn om aan een (grotere) markt deel te nemen." Op de vraag aan de wethouder of er aan wordt gedacht de markt als vanouds op de Haven te laten plaatsvinden, hield hij zijn kruit droog. "Eerst moet men maar eens uitzoeken hoe groot de belangstelling is om de markt te verbeteren en mede daardoor het budget van de SLM te verhogen."

Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225537&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=lissernieuws.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=216" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225535&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=lissernieuws.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=216" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>